2023. június 12., hétfő

HASONLÓ az Ő ÁBRÁZATÁHOZ❣️

„Megmért téged mérlegen, és könnyűnek talált.” (Dániel 5,27)


Jól tesszük, ha minél gyakrabban megmérjük magunkat az Isten igéjének mérlegében. 
Üdvös gyakorlásnak fogod találni, ha Dávid valamelyik zsoltárát olvasva, minden egyes vers feletti elmélkedésnél megkérdezed magadat:
„Mondhatom-e ezt én is magamról? Éreztem-e valaha ugyan azokat, amiket Dávid? 
Megalázkodott és megtört-e úgy a szívem a bűn miatt, mint az ő szíve, amikor bűnbánó zsoltárait írta? Betöltötte-e valaha úgy a lelkemet az Istenben való bizalom a kísértések között, mint az ő lelkét, amikor Isten kegyelmességét magasztalta Adullám barlangjaiban vagy Engedi várában?
Vettem-e a hálaadás poharát, hogy az Úrnak nevét hívnám segítségül?”

Azután vedd elő „Krisztus életét” és ha azt keresztüllapoztad, akkor kérdezd meg önmagadat, mennyiben lettél hasonló az Ő ábrázatához.
Vizsgáld azután, vajon bírod-e a szelídségnek, alázatnak és szeretetnek szellemét, melyet ő folyton gyakorolt és nyilvánított. 
S azután, vedd a leveleket és nézd meg, hogy mind abban, amit az apostol az ő belső tapasztalatairól beszél haladsz-e vele?

 Kellett-e valamikor úgy kiáltanod, mint neki: „Ó, én szegény ember, kicsoda szabadít meg engemet-e halálnak testéből?” Részesültél-e ebből a törekvésből?
Tűntél-e úgy fel magad előtt, mint első a bűnösök között, és mint legkisebb minden szentek között?
Éreztél valamit az Ő belsőségéből? 
Egyezhetsz-e vele vallomásában: „Krisztus az én életem, halálom nyereség!”

Ha ilyen módon olvassuk Isten igéjét, mint lelkiállapotunk próbakövét, akkor nagy okunk van gyakran megállni és ezt mondani: „Uram, érzem, hogy én még nem jutottam annyira, ó, segíts nekem is azt elérni! Ajándékozz nekem valódi bűnbánatot, mint azoknak, akikről olvasok.
Hiszen nem jöttél e világba ítélni, hanem üdvözíteni.
Adj nekem élő hitet; adj forróbb lelkesedést; gyújts fel buzgóbb szeretetre; add nekem a szelídség kegyelmét; ó, Jézus, tégy hozzád hasonlóvá.
Ne engedd, hogy továbbra is „híjával találtassam”, ha megmérettetem a szentség mérlegében.”
Ha magunk ítélnénk magunkat, nem büntettetnénk Istentől.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése